Vilkår – Salg og levering

Vilkår

1. Indledning

Fenswine har adresse Elmevej 10, 4684 Holmegaard, cvr : 10708915. Fenswine ejes af SuperBrugsen Fensmark, Næstvedvej 2, 4684 Holmegaard og arbejder I tæt samarbejde med SuperBrugsen.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på Fenswines webshop på www.fenswine.dk ( herefter kaldet FW )

2. Leveringstyper

Du kan vælge mellem 3 forskellige leveringstyper for varer købt på FW:

Afhentning i butik: Afhentning i Fenswine eller SuperBrugsen Fensmark efter aftale. Medbring gerne kopi af din bestilling.

Levering på din adresse med Post Danmark, VinGaloppen eller Brugsens bud: Du bestiller,  vi sørger for levering, fast pris kr. 49,-.Ved køb over DKK 3000,- leveres der gratis. Vi leverer kun til addresser I Danmark.

Bemærk, ikke alle leveringstyper er tilgængelige på alle varer. Ring gerne og forhør om mulighederne.

3. Ordrebekræftelse og kvittering for modtagelse af bestilling

FWs annoncering af varer er en opfordring til at gøre tilbud, jf. aftalelovens § 9. Der er derfor ikke indgået en bindende købsaftale, før FW har accepteret din bestilling af varer. Dette sker først, når du modtager en ordrebekræftelse fra FW.
Hvis FW kan opfylde din bestilling, modtager du efterfølgende en bindende ordrebekræftelse pr. e-mail.

4. Priser og betaling

Hvis andet ikke er angivet er priserne pr. flaske i DKK.

Du betaler for dine varer ved bestilling. Vi accepterer betaling med Dankort, Visa, MasterCard og mobilepay. Beløbet bliver trukket fra dit kort ved afhentning eller ved varens afsendelse. Der pålægges intet gebyr ved kortbetaling.

5. Medlemsrabat

På nogle varer er der medlemsrabat. For at opnå denne rabat ved køb på FW skal du være medlem af Coop og fremvise dit medlemskort ved betaling.

6. Fortrydelse

Du har ret til at træde tilbage fra din bestilling uden begrundelse inden for 14 dage. Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du, eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får den sidste vare i fysisk besiddelse.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde bestillingen i en utvetydig erklæring. Dette kan være en telefonisk henvendelse, skriftlig henvendelse eller ved personligt fremmøde i butikken

Fenswine
Elmevej 10
4684 Holmegaard
Tlf: +45 3035 2898 email: info(a)fenswine.dk, med (a) menes @, dette er angivet således for at beskytte mod spam.

Hvis du fortryder købet, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse med din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi udbetaler ikke til tredjepart.
Du pålægges ingen gebyrer som følge af tilbagebetalingen. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om udøvelsen af fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage. Ved fortrudt køb har du selv ansvaret for, at få varen returneret til os. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Hvis du ønsker at sende en vare tilbage, skal du sørge for, at den er forsvarligt indpakket I en beskyttende emballage i lighed med den som Fenswine benytter ved forsendelse. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.

Du har ikke fortrydelsesret ved køb af visse varetyper:

  • Varer der er specielt fremstillet til dig – såkaldt bestillingskøb
  • Varer og ydelser i forbindelse med fritids- og kulturtilbud. Det kan fx være logi, forplejning, billeje og anden transport og billetter til kulturtilbud, når der er aftalt en dag eller en periode
  • Levering af mad, drikke og andet til husholdningens løbende forbrug

Se mere om forbrugeraftaleloven på www.retsinformation.dk

7. Reklamation

Når du handler på FW, har du 24 måneders reklamationsret over fejl eller mangler ved varen regnet fra det tidspunkt, hvor du modtog varen. Du skal reklamere inden rimelig tid, efter at du har konstateret fejlen eller manglen. En rettidig, berettiget reklamation betyder, at du enten kan få varen repareret, få et prisafslag eller få pengene tilbage afhængig af den konkrete situation. Du kan læse mere om reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

8. Personlige data

For at kunne handle på FW skal du oplyse navn, adresse og e-mailadresse.

Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10. Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger.

9. Cookies

Når du besøger FW, modtager du automatisk en eller flere cookies. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser og genkendes af websitet ved tilbagevendende besøg. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Andre cookies indstilles med et udløbstidspunkt og gemmes på din harddisk i den pågældende periode (såkaldte persistent cookies).

10. Levering og faktura

De bestilte varer leveres inden for 3-5 dage. Hvis leveringstiden er længere vil du blive kontaktet.

I forbindelse med ordren fremsendes en elektronisk faktura, der gives ikke papirkopi.

11. Lovvalg og værneting

Aftaler om køb af varer er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære danske domstole.